متن لينک يا انکرتکست
متن لينک يا انکرتکست
متن پيوند متني است که هدف پيوند به آن پيوند داده شده است.
اين مي تواند يک کلمه، يک کاراکتر يا حتي چندين کلمه تا (از لحاظ نظري) چندين جمله باشد. سپس متن پيوند قابل کليک مرتبط با يک URL به عنوان يک پيوند ناميده مي شود. مترادف متن هاي پيوند نيز متن هاي لنگر يا متن هاي مرجع هستند. به عنوان بخشي از بهينه سازي موتورهاي جستجو، استفاده از متن لينک شده نقش مهمي در ايجاد لينک دارد.
زماني که متن پيوند هنوز ناديده گرفته شد
در روزهاي اوليه اينترنت، بک لينک ها هنوز توصيه هاي واقعي و مهمي بودند که به بازديدکنندگان يک وب سايت اطلاعاتي در مورد اطلاعات بيشتر ارائه مي کردند. مهمتر از همه، مهم اين بود که کاربر کليک کند و نه اينکه سايت ارائه دهنده پيوند در Linkjuice يا PageRank ارسال شود. زيرا موتورهاي جستجو نمي توانند وب را با دقتي که امروزه مي توانند جستجو کنند.
لينک به يک وب سايت مهمتر از موقعيت خوب در موتور جستجو بود. بر اين اساس، در اواخر دهه 1990 توجه کمي به متون پيوندي صورت گرفت.
زماني که نظر دهندگان وبلاگ مهدي نجاري بهترين سئوکار هنوز “اعتبار بدون شوفا” ناميده مي شدند.
اما زماني که گوگل، در ميان ديگران، در اوايل دهه 2000 به موتور جستجوي پيشرو در جهان تبديل شد، اين به سرعت تغيير کرد. رشته “SEO” که هدف آن دستکاري وب سايت ها به گونه اي بود که آنها در SERP براي کلمات کليدي خاص رتبه خوبي داشته باشند، تقريباً با همان سرعت توسعه يافت. در اين زمينه، متن هاي پيوند در نهايت جالب شدند.
به اصطلاح “پيوند سخت” براي مدت طولاني در بهينه سازي موتورهاي جستجو استفاده مي شد. بنابراين متن پيوند دقيقاً حاوي کلمه کليدي اصلي صفحه هدف است که به عنوان مثال. T. منجر به تحولات نامطلوب شد.
بنابراين به عنوان مثال به عنوان مثال، تابع نظر در بسياري از وبلاگ ها براي توليد بک لينک استفاده مي شود. به جاي يک نام کاربري معني دار، سئوکاران مدبر سپس از پيوندهاي “سخت” استفاده کردند که به عنوان “Bernd Sonnensegel” يا به عنوان “اعتبار بدون شوفا” اظهار نظر کردند.
صرفاً به اين دليل که نام استفاده شده، که نظر دهندگان هنگام نوشتن مقاله روي خود گذاشته اند، داراي تاريخ است. CMS وبلاگ به طور خودکار به URL مشخص شده پيوند داده شد. لينک کلمه کليدي آماده بود.
پيوندهاي کلمه کليدي در مقابل “ايندکس لينک طبيعي”
گوگل پيامدهاي خود را از عمل پيوند سخت گرفت و با آخرين بهروزرساني پنگوئن، اطمينان داد که استفاده بيش از حد از کلمات کليدي در متنهاي لنگر توسط الگوريتمهاي جستجو به عنوان دستکاري فهرستهاي نتايج تفسير ميشود.
تکنيکي که براي مدت طولاني تمرين شده بود حداکثر تا سال 2012 منسوخ شده بود و Anchor Text معناي واقعي خود را بازيافت: در نظر گرفته شده است که کاربر اطلاعات صفحه اي را که پس از کليک بر روي لينک به آن مي رسد، بدهد.
يک کنجکاوي در کنار: اگر کلمه “اينجا” را در گوگل جستجو کنيد، مدرکي دريافت مي کنيد که رتبه بندي به طور ناخودآگاه تحت تأثير انتخاب متن پيوند قرار گرفته است.
اولين نتايج در آنجا توسط Adobe Reader ثبت شده است. دليل اين امر اين واقعيت است که کلمه کليدي “اينجا” به طور خاص براي پيوند دادن به Acrobat Reader استفاده مي شود. (نگاه کنيد به: https://www.google.de/#q=here)
استفاده از چنين کلمات / عبارات از نظر معنايي نسبتاً “تهي” به عنوان متن پيوند عمومي ناميده مي شود.
کدام متن پيوند را انتخاب کنم؟
وقتي صحبت از ارزيابي متن پيوند براي بهينه سازي موتور جستجو مي شود، نظرات از زمان پنگوئن گوگل متفاوت بوده است. اما يک چيز مسلم است: هر کسي که همچنان به پيوندهاي سخت براي پيوندهاي خارجي تکيه کند، به سختي موفق خواهد شد.
در عوض، هنر پيوند بيلدينگ امروزه اين است که تا حد امکان “طبيعي” باقي بماند. بر اين اساس، هر کسي که پيوندي را از خارج قرار ميدهد نبايد از خود بپرسد که از کدام کلمه کليدي ميخواهد براي پيوند استفاده کند، بلکه چگونه ميتواند کاربر را تشويق به کليک روي پيوند کند.
در ضمن، “پيوند نرم” اصطلاحي است که براي متن هاي لنگر که از چندين کلمه، اغلب حتي عبارات کامل تشکيل شده است، استفاده مي شود که به طور طبيعي در معرض يک واريانس خاص هستند.
واضح است: با پيوندهاي مختلف از سايت هاي مختلف، متن پيوند البته هميشه متفاوت است، زيرا وب مسترهاي مختلف نيز اگر تحت تأثير قرار نگيرند، متن هاي پيوند متفاوتي را انتخاب مي کنند.
با اين وجود، انباشت متون پيوند خاص نيز طبيعي است. به عنوان مثال، نام تجاري، نشاني اينترنتي يا موضوع اصلي يک URL به طور خودکار بيشتر پيوند داده مي شود.
انکرتکست براي پيوندهاي داخلي
با پيوند داخلي، انتخاب متن پيوند براي توزيع آب پيوند و براي کنترل رتبه بندي براي صفحات فرعي خاص تعيين کننده است. و در اينجا، به خصوص در اصطلاح “دم بلند"، يعني ترکيب کلمات کليدي، متن پيوند بايد تا حد امکان دقيق به صفحه فرعي مربوطه مراجعه کند.
کلمه کليدي ممکن است يا حتي بايد در اينجا استفاده شود. مهم است که همان anchor text هميشه به همان صفحه فرعي اشاره کند.
چه کسي به عنوان مثال به عنوان مثال، اگر يک فروشگاه آنلاين با قابلمه و ماهيتابه داريد، هميشه بايد به همان صفحه فرعي با کلمه کليدي “pan” در وب سايت خود پيوند دهيد. به اين ترتيب، مي توان تحت تأثير قرار داد که کدام وب سايت در SERP ها براي اين کلمه کليدي بهترين رتبه را دارد.
قانون سرانگشتي (اما نه بيشتر): داخلي = سخت / خارجي = نرم.
نتيجهگيري: سادهترين راه براي پاسخ دادن به سؤال در مورد متن پيوند خارجي بهينه، منفي است: «طبيعي» بمانيد و از کلمات کليدي و لينکهاي سخت براي انکر تکستها استفاده نکنيد، مگر اينکه پيوندهاي داخلي باشند. با متون لينک داخلي دقيقا برعکس است.
https://3dwarehouse.sketchup.com/user/25e5368f-a56f-4520-80a0-57390a8f48c6/Lacy-R |