چرا اينستاگرام محبوب ترين شبکه اجتماعي است
چرا اينستاگرام محبوب ترين شبکه اجتماعي است
اگرچه فيسبوک و يوتيوب همچنان در ايران براي محبوبترين شبکههاي اجتماعي پيشتاز هستند، اينستاگرام نيز راه آنها را دنبال ميکند و در رتبه سوم قرار دارد. فيس بوک همچنان پربازديدترين پلتفرم است، بيشتر توسط زنان در هر سني، و يوتيوب بيشتر توسط مردان ترجيح داده مي شود، در حالي که اينستاگرام بيشتر توسط هر دو جنس نسبت به کاربران جوان (15 تا 34 سال) استفاده مي شود. مجموعه هاي بسياري به ارائه خدمات اينستاگرام ميپردازند، يکي از بهترين و بزرگترين مجموعه هاي irpanel ميباشد.
پلتفرم اينستاگرام مدتي پيش بهعنوان يک اپليکيشن اشتراکگذاري عکس ظاهر شد، اما در ماههاي اخير پيشرفت زيادي کرده است و اکنون يکي از مکانهاي مورد علاقه کاربران و تبليغکنندگان است. در حال حاضر، اين شبکه نه تنها طيف گسترده اي از محتواي عکس و ويديو را ارائه مي دهد، بلکه فرصتي براي برقراري ارتباط راحت تر با برندها و شخصيت هاي مورد علاقه خود، خريد، پيگيري روندهاي فعلي، تماشاي مصاحبه ها، سخنراني ها و تظاهرات زنده و سرگرمي را ارائه مي دهد. به گفته بوريسلاو آيتوف، مدير بشارد ، ديگر جايز نيست که يک برند داراي اکانت فيس بوک باشد، بلکه در اينستاگرام غايب باشد، زيرا اين دو شبکه اجتماعي فرصت ها و انواع تجربه هاي متفاوتي را براي کاربران ارائه مي دهند و به همين دليل فعاليت آنها در شبکه دوم در حال رشد است.
اينستاگرام به طور مداوم در حال توسعه و بهبود ويژگي هاي خود است و ويژگي هاي جديدي را اضافه مي کند تا تجربه هيجان انگيزتري را براي کاربران خود ارائه دهد. به عنوان مثال، Story ابزاري عالي براي اشتراکگذاري محتوا است که به برندها اجازه ميدهد بدون دخالت در مصرفکنندگان، چيزهاي زيادي را بيان کنند. نظرسنجي و گزينه هاي باز براي جمع آوري اطلاعات مفيد و بررسي نظرات و نگرش هاي افراد عالي هستند.
اينستاگرام لايو در سال 2020 در کنار انزوا به سرعت رشد کرده است و ثابت کرده است که ابزاري عالي براي جلسات و مصاحبههاي آنلاين، سمينارها و آموزشها است. مي توان گفت پل ارتباطي بين مردم شده است که اجازه جدايي از واقعيت را نمي دهد، بلکه برعکس: فرصتي براي ارتباط و تعامل بيشتر فراهم مي کند.
با افزايش تقاضا براي محتواي ويديويي، IGTV نيز شتاب بيشتري گرفت. اين برنامه به شما امکان مي دهد محتواي ويديويي طولاني تر را با نکات، دموها، دستور العمل ها يا فقط براي سرگرمي آپلود کنيد. اين ابزار مخصوصاً براي افراد با نفوذي که ميخواهند درباره خودشان بيشتر بگويند يا محصولات را بررسي کنند مفيد است. اگرچه هنوز قادر به رقابت با يوتيوب از نظر تعداد کاربران نيست، IGTV هنوز به سرعت در حال رشد است و ممکن است به زودي مزيت هاي رقابتي بيشتري کسب کند.
به لطف فروشگاه اينستاگرام، مي توانيد محصولات را مرور کنيد و همچنين بدون خروج از برنامه خريد کنيد، که اين کار را براي کاربران بسيار آسان مي کند. اين باعث مي شود نه تنها يک شبکه اجتماعي، بلکه مکاني جذاب براي جستجوي دلپذير و انتخاب آسان بهترين محصولات باشد. با توجه به انتظارات در صنعت در سال 2021، برندهاي بيشتري ترجيح مي دهند اين پلت فرم به راحتي به کاربران خود دسترسي پيدا کنند.
اگر کسب و کار شما هنوز اکانت اينستاگرام ندارد، اما حداقل به يکي از سوالات زير پاسخ داده ايد، وقت آن است که يک حساب کاربري ايجاد کنيد:
1. آيا محصولات خود را به صورت آنلاين مي فروشيد؟
2. آيا مخاطبان هدف شما شامل افراد 15 تا 34 ساله مي شود؟
3. آيا رقباي شما اکانت اينستاگرام دارند؟
4. آيا محتواي عکس و ويديوي با کيفيتي داريد که بخواهيد به افراد بيشتري دسترسي پيدا کنيد؟
5. آيا مي خواهيد افراد بيشتري مطالب و نظرات شما را در مورد محصولات شما به اشتراک بگذارند؟
6. آيا مي خواهيد به راحتي با کاربران خود ارتباط برقرار کنيد و در مورد نگرش ها و نظرات آنها تحقيق کنيد؟
به گفته بوريسلاو آيتوف، اگر در حال حاضر يک حساب کاربري اينستاگرام داريد، اما ميخواهيد از آن حداکثر استفاده را ببريد، ببينيد چه چيزي بايد بر آن تاکيد کنيد :
1. محتواي ويديويي بيشتر که توجه مخاطب را جلب مي کند.
2. محتواي بيشتر در استوري و استفاده از گزينه هاي نظرسنجي، سؤالات باز و زنده.
3. يک هشتگ منحصر به فرد ايجاد کنيد که مربوط به برند، محصول آن يا موضوع خاصي است که از آن حمايت مي کنيد يا آن را تبليغ مي کنيد.
4. تعامل منظم با دنبال کنندگان: پاسخ به موقع به سوالات، نظرات و بازخورد.
5. دنبال کنندگان را تشويق کنيد تا محتوايي را که ايجاد مي کنيد به اشتراک بگذارند و در مورد برند خود صحبت کنند.
6. با افراد بانفوذ شراکت کنيد تا سفيران برند خود شويد.
7. حمايت از علل مهم اجتماعي و ترويج اطلاعات مهم به روز.
اين توانايي برقراري ارتباط راحت تر با فالوورها و بحث در مورد موضوعات مهم اجتماعي است که مي تواند تأثير مثبتي بر تصوير برند داشته باشد. استفاده از يک هشتگ منحصر به فرد باعث مي شود کاربران بتوانند محتواي شما را پيدا کرده و آن را بين فالوورهاي خود توزيع کنند.
هر چه فالوورهاي شما بيشتر با محتواي شما درگير شوند، هر پست يا استوري جديد را بيشتر مي بينند. هر اقدامي، مانند پاسخ دادن به يک داستان، ذخيره يا اشتراک گذاري يک پست، نظر دادن، پاسخ به نظرسنجي يا پاسخ به يک سوال، براي عملکرد حساب شما مفيد است. بنابراين زماني که صرف توليد محتوا و برقراري ارتباط با فالوورها ميکنيد، براي شما مفيد است.
البته تنها زمان مشخص خواهد کرد که آيا اينستاگرام به يک شبکه اجتماعي دائمي تبديل خواهد شد يا به زودي يک شبکه جديد به جاي آن خواهد آمد، اما در حال حاضر واضح است که فرصت هايي را که براي تبليغات ارائه مي دهد را نبايد از دست داد.
https://logopond.com/HamidGuevar2/profile/550742/?filter=&page= |
https://www.tetongravity.com/community/profile/HamidGuevar2/ |